Location: Places >> South America >> Brazil >> Rio de Janeiro State >> Rio de Janeiro City >> RIO - Sports & Culture >> Trekking in Rio
Login for full access to Couchsurfing Groups. Not a member yet? Join our community!

Pico da Tijuca
Posted December 27th, 2009 - 5:48 pm by from Rio de Janeiro, Brazil (Permalink)
Caros,

Que tal Pico da Tijuca algum dia desses?

[]'s

Posted December 27th, 2009 - 8:42 pm by from Cabo Frio, Brazil (Permalink)
vamos marcar!? , pra min só no fim de semana...

Posted December 28th, 2009 - 7:06 pm by from Niteroi, Brazil (Permalink)
viso mt ... ainda nao fiz esse ...

Posted January 4th, 2010 - 4:19 am by from Niteroi, Brazil (Permalink)
dia de semana rola ?

Posted January 5th, 2010 - 1:52 am by from Rio de Janeiro, Brazil (Permalink)
Foi mal a demora na resposta, mas esse Pan foi frenético! Rsrsrs

Bom, o ideal pra mim é fim de semana e, por sinal, pode ser no próximo. E aí, quem anima para o próximo?

[]'s

Posted January 5th, 2010 - 2:53 am from Rio de Janeiro, Brazil
This member has chosen to allow only Couchsurfing members to see their group posts. To see this full converstion, sign up or log in.

Posted January 5th, 2010 - 3:23 am by from Niteroi, Brazil (Permalink)
esse agora tlvz eu va pra ilha .. aih soh no outro .. do dia 16

mas se nao for pra ilha seria uma otima =D

Posted January 5th, 2010 - 4:53 am by from Rio de Janeiro, Brazil (Permalink)
oi.apesar de já ter entrado a um tempo no CS nunca fui a um encontro.
E me amarro em trilha tanto que faço parte dessa comu
me animo pra essa trilha esse fds.
se possivel confirmem até sexta e me mandem uma msg direta no perfil

Posted January 5th, 2010 - 1:20 pm by from Rio de Janeiro, Brazil (Permalink)
aaaaaaaaaaaaaaaaaah renaaaaaaan !

tu espera eu voltar do rio pra fazer um negócio desses ?

quero muuuuuuito ir ! haha

Posted January 6th, 2010 - 3:55 pm by from Niteroi, Brazil (Permalink)
a gente vai d novo qnd vc estiver aqui =D

Posted January 7th, 2010 - 2:47 am by from Rio de Janeiro, Brazil (Permalink)
Manu, é que o ritmo noturno durante o Pan inviabilizou um pouco outras trilhas... rsrsrs :P

Mas pode contar que quando pintar novamente na área faremos! :)

Beijos

Posted January 7th, 2010 - 2:49 pm by from Rio de Janeiro, Brazil (Permalink)
Olá pessoal,

Muito boa essa do Pico da Tijuca. Trabalhei no Ibama até 2006 e eu ficava lotada na Floresta da Tijuca e sempre monitorava as trilhas do Parque e a que eu mais gostava de fazer era justamente a do pico da Tijuca. Adoraria ir com vocês.

Poderiamos ir no sábado ou no domingo de manhã, o que acham? Seria legal confirmarmos a nossa ida até sexta feira a tarde, pra gente já ir se organizando legal.

Tem alguém que vai fazer a trilha do Pico da Tijuca e que esteja saindo da Zona Sul de carro e esteja afim de dar carona pra galera que também vai sair daqui? derrepente poderiamos rachar o combustível, o que acham?

Abraços

Posted January 7th, 2010 - 10:10 pm by from Rio de Janeiro, Brazil (Permalink)
Vai ter mesmo essa trilha no sábado?

Posted January 8th, 2010 - 3:14 pm by from Rio de Janeiro, Brazil (Permalink)
Sábado só posso se for bem cêdo, pois tenho compromisso as 13:00hrs... domingo seria melhor.

E aí, que dia preferem?

Posted January 8th, 2010 - 3:51 pm by from Rio de Janeiro, Brazil (Permalink)
Domingo seria melhor para mim tb!

Posted January 9th, 2010 - 2:31 am by from Rio de Janeiro, Brazil (Permalink)
Se for domingo de manhã tô dentro. No final da tarde tenho um encontro em Botafogo.

Posted January 9th, 2010 - 11:26 am by from Rio de Janeiro, Brazil (Permalink)
Acho que formou então amanhã pela manhã.

Na lista temos então:
- Renan;
- TingTing;
- Rafael;

Mais alguém? 10hrs acho que tá de bom tamanho.

[]'s

Posted January 9th, 2010 - 11:52 am by from Rio de Janeiro, Brazil (Permalink)
10hs lá na entrada que dá pra cachoeira?

Posted January 9th, 2010 - 3:04 pm by from Rio de Janeiro, Brazil (Permalink)
opa.. ainda não fui lá...
tem ainda uma vaga pra iniciante? rs...

Posted January 9th, 2010 - 4:06 pm by from Helsinki, Finland (Permalink)
Hi guys

I think I would like to go as well, I was planning to go there anyway. I think I understood most of the messages but just in case, could you please tell me in English where we would be meeting at 10am tomorrow?

Posted January 9th, 2010 - 4:40 pm by from Niteroi, Brazil (Permalink)
eu vou !!

Posted January 9th, 2010 - 9:06 pm by from Rio de Janeiro, Brazil (Permalink)
Caros,

Um compromisso que tenho amanhã será mais cêdo do que pensava. Como o objetivo é curtir a trilha e não fazer somente um bate e volta, não poderei aproveitar com vocês.

Rafael, pode assumir a guiada?

Posted January 9th, 2010 - 9:48 pm by from Niteroi, Brazil (Permalink)
amanha irei de qualquer forma ... =]

Posted January 10th, 2010 - 2:03 am by from Rio de Janeiro, Brazil (Permalink)
Gente, eu não conheço a trilha e também não vou poder ir amanhã por compromissos familiares.

Divirtam-se!

Posted January 10th, 2010 - 9:56 am by from Rio de Janeiro, Brazil (Permalink)
Não conheço a trilha...não vou então...

Vou esperara para a próxima.

@Renan, vc vai organizar de novo,né?

Bom fim de semana
Bjs

Posted January 10th, 2010 - 6:08 pm by from Rio de Janeiro, Brazil (Permalink)
Sim TingTing,

Marcarei novamente.

Beijos

Posted January 10th, 2010 - 10:43 pm by from Helsinki, Finland (Permalink)
And I suggest that the next time you either write the info ín English as well or to use some other forum than Couch Surfing to organise your meeting. Couch Surfing should be open to anyone, and as the idea is exactly intercultural exchange I don´t think is very nice that you only write in Portuguese.

Posted January 10th, 2010 - 11:21 pm by from Munich, Germany (Permalink)
This is an old problem here with the people in Rio... dont know why they do it in portuguese all the time.. its kind of sad,.. in Sao Paulo CS Group they post their messages in English.. :(


Posted January 11th, 2010 - 6:21 am by from Niteroi, Brazil (Permalink)
i understand and agree with you guys .. but its not that bad try to learn or at least try to translate what people write in portuguese ..

everybody here in brasil have to learn spanish and english

why dont you guys try to "deep" a little bit more in our language..

im going to say again , i understand and agree that is better to write iN both languages(specialy about the meeting points and time) .. and i try to do that everytime when i create a post, but is not that bad as you are saying .. internet has many tools nowadays .. dont be that lazy hahahaha =D and give yourself a chance to learn more about our "romantic" language

sem ressentimentos , apenas minha opiniao =D



eu fui na floresta da tijuca mas fiz outra trilha

cachoeira das almas .. bem legal .. ja tinha feito outras vezes

Posted January 11th, 2010 - 6:25 am by from Niteroi, Brazil (Permalink)
other thing .. we dont have any problem .. you should know that not everybody here speaks english .. but besides that, we try to understand , or translate the english posts in other groups ...


Posted February 10th, 2010 - 11:37 pm by from Marica, Brazil (Permalink)
Cara eu me amarro! Alguma nova pra se fazer!?

Posted March 29th, 2010 - 5:38 pm from Ho Chi Minh, Vietnam
This member has chosen to allow only Couchsurfing members to see their group posts. To see this full converstion, sign up or log in.

Posted March 30th, 2010 - 12:59 am by from Rio de Janeiro, Brazil (Permalink)
Boa! Quando?

Posted March 30th, 2010 - 5:16 pm by from Rio de Janeiro, Brazil (Permalink)
Olá pessoal,

Que tal no sabadão dia 03/04 na parte da manhã?

Hi people,

How about Saturday (03/04) in the morning?

Posted March 30th, 2010 - 7:03 pm by from Niteroi, Brazil (Permalink)
pessoal eu vou la na quinta ... pq sext saba e domingo vou pra ilha grande ..



alguem se anima ???

a gente podia adiantar um pouquinh =]

Posted March 31st, 2010 - 2:44 am by from Rio de Janeiro, Brazil (Permalink)
Quinta pra mim não vai dar, trabalho.

Boa trilha!

Posted April 21st, 2010 - 2:46 am by from Porto Alegre, Brazil (Permalink)
Quem gostaria de subir o Pico da Tijuca esse feriadão?

Um dia entre 22/04 e 25/04

Alguem se anima?

Algume que já subiu pode me dizer onde começa a trilha, se tem algo a cuidar?

Quanto tempo leva?

Posted April 21st, 2010 - 2:57 pm from London, England
This member has chosen to allow only Couchsurfing members to see their group posts. To see this full converstion, sign up or log in.

Posted April 21st, 2010 - 5:20 pm by from Rio de Janeiro, Brazil (Permalink)
O Parque Nacional da Tijuca (PNT) estava fechado até pouco tempo. Não sei como estão as trilhas para lá.

[]'s