• bonjour, nous sommes quelques étudiants de l'université de montréal qui avons un cours d'allemand.
    Nous ne sommes pas très avancé, mais la meilleure façon de s'améliorer est de pratiquer. je me demandais donc si il y avait à Montréal quelques Meeting allemand, je sais qu'il y a les rencontres espagnoles(J'y vais déja!). Mais est ce que dans les rencontres de Russe il y a des allemands avec qui on pourrait pratiquer en échange de francais-anglais-spanish?
    Merci!

Hi, We are a small group taking a greman class at uni.
    We are really beginner, but we would love to improve and the best way to do it is by praticing.I know there are already some language meeting in the town, so I was wondering if during the russian meeting there are some germans with whom we cold speak, or german meeting?!
    let me know if there is alternative or what ever,
    thank's
    Noémie
    Private_message
    Oui, il y en a 2 au moins. Voir les coordonées dans le groupe CS Montreal allemand :)
    Private_message
    Un chaque Mercredi au Saint Sulpice et un tous les jeudis dans des lieux variés mais souvent au Laïka. Le premier est plus adapté si tu es débutante, il y a beaucoup d'autres étudiants québecois là bas apprenant l'allemand, le jeudi c'est un peu plus difficile.
    Private_message
    haha, Ildar, don't take me wrong, I know,pretty well the difference between the 2 contrys, I was wondering cause in the post of the Russen meeting it'swriting about German. And actualy I was asking cause I don't want to go to the Russan meeting to speak German ;P

Thank's anyone, I will pass the message, they will be happy... see you all next week:P
    Private_message
    Well one german came regularly at the Russian meeting but she came back to germany now. No other german since there. Though in German meeting i've met some russians, but not every week, quite often though.

But yes it can be a good way to go to wrong meeting, i remember going to spannish meeting and as i dont speak spannish to speak there in german with some german learning spannish ahah. Same for the French meetings, i have no need to learn french but i've met some russians and germans almost every week there :D
    Private_message
    ma copine est allemande et j'apprend l'allemand tranquillement ! tenez nous au courant on viendrais p-etre !

It looks like you're posting an email address or phone number. To protect your privacy, don't post any personal contact information here.

• It looks like you're posting an email address or phone number. To protect your privacy, don't post any personal contact information here.