• Guys every weekend I go to some place to do scuba diving but going alone is not so fun so I am inviting the CSs to go with me :) In my car I have 4 maybe 5 spots and I can give you a ride for free because I´m already going anyway. We can go do the scuba diving and come back in the same day or we can stay at the hostel there.
    The watter is amazing for those who never did it before the first dive we call baptism and costs R$170,00 (all included) for those who have PADI the dive is R$115,00 and to rent the suit R$23 and the equipment R$ 46,00 so for those with your own suit is R$ 115+46= 161,00 and to rent everything like I do is R$ 184,00
    Who wants to join me???
    Private_message
    oi...
    do u just go on the weekend or on during this week as well???
    Private_message
    Only on th weekends because during the week I have to work :(
    Private_message
    Oi patricia! eu fiz o curso do PADI mas já tem dez anos que nao mergulho. Vc sabe se eu precisaria de uma aula antes, ou so alugar as coisas e relembrar com vcs na hora?
    Private_message
    O instrutor vai relembrar com você na hora, não precisa de aula, ontem um dos meninos que mergulhou tinha 7 anos que não entrava na água e o mergulho foi super tranquilo. Só aluga as coisas e pronto como eu faço :)
    Private_message
    The scuba diving is on Cabo Frio or Arraial do Cabo
    Private_message
    O preço é o mesmo Felipe não importa qual a certificadora. Xavier eu mergulho com o Wander e o Santiago estive lá ontem e vou outra vez no próximo final de semana dia 23 quer ir??
    Bjs
    Private_message
    Eu nunca fiz, tenho interesse. Gostaria de mergulhar em Arraial do Cabo. Quem nunca fez pode ir também com quem já mergulha?
    Private_message
    Pode sim mas você vai fazer o que eles chamam de batismo, um instrutor vai descer com você e te acompanhar o tempo todo vale super a pena :)
    Private_message
    Patty, If i don't have any gear at all, the fee is R$170, right?
    Private_message
    Yes R$170 and the instructor will be on your side all the time it´s very cool :)
    Private_message
    I will try to join you this coming weekend, where's that at?
    Private_message
    I live in the neighborhood of Tijuca and I can give a free ride on my car to 4 or 5 persons we can meet at some place and I´ll pick you up guys. Cabo Frio and Arraial do Cabo are on the estate of Rio 2 hours by car from the city
    Private_message
    I won't know where that is, I am in Botafogo
    Private_message
    Legal Patricia. Eu animo de ir em algum desses finais de semana. Nesse eu não sei pela previsão do tempo. Acho que com chuva não é legal não é mesmo. O mar fica muito mexido e a visibilidade é ruim.
    Private_message
    Let´s see how the weather is going to be... Yesterday for exemplo the weather there in Cabo Frio was sunny, I´ll dive only if the weather is ok. We have to wait until thursday to see :)
    Private_message
    Ruslan se o tempo estiver ruim eu não irei mas vamos esperar até quinta para ver...
    Private_message
    moro na tijuca e ainda tenho que ser batizado rsrs ...mas só em abril posso participar ...
    Private_message
    Hi Patricia,
    I would love to join you with my wife. It would be really cool to meet up. Does one need the certificate for the dive? We don't have any.
    Cheers
    Private_message
    You are welcome Mahsa :)
    Private_message
    Oi Patricia,
    Your offer sounds great,
    Im a PADI Instructor and since i don't have a car its been a while since i went to dive...
    Don't know what level u r but in return i can teach any level including divemaster and rescue.
    Usually i work on the weekends but for sure we can work something out if it just to go and back same day...
    Write me in private if you are intersted.

Paz e amor,
    Shuri :)
    Private_message
    Olivier you don´t need to have the certificate and the instructor will be on your side all the time :) It´s amazing yesterday I saw 2 turtles and of course a lot of fishes
    Private_message
    Torsten a previsão do tempo pra o final de semana parece boa mas claro só saberemos mesmo na quinta mas preciso ver quantas pessoas realmente vão para reservar logo nossas vagas no barco e se o tempo não estiver legal cancelamos sem problemas. Você vai querer ir posso colocar seu nome na lista?
    Bjs
    Private_message
    Guys 2 CSs are already going with me so now I have 2 maybe 3 spots on my car... Who else is coming???
    Private_message
    Guys 4 CSs are confirmed to go on my car this weekend :)
    I guess that I can take one more person in my car so if someone else wants to come and join us just let me know :)
    Private_message
    http://www.climatempo.com.br/previsao-do-tempo/cidade/292/cabofrio-rj
    na sexta e no domingo segundo essa previsão do climatempo vai rolar mergulho...
    Private_message
    Tomorrow I´ll talk to the guys from Cabo Frio to confirm but it seems that we can dive on friday or sunday maybe...
    Private_message
    Oláaaaaa!

Muito legal ver que existem mais mergulhadores no couchsurfing, ainda mais legal saber que mergulham com o Wander.

Infelizmente não posso ir neste final de semana, mas estou pensando em ir na Páscoa. Vamos manter o tópico vivo até la.

Abraços
    Private_message
    Im a scuba diver too, Open Water NAUI, I just move in to Rio, I´m solving some issues but when all those are done, I`d love to dive with you. PD. I need a room to move in, If anyones knows just tell me, Thanks.
    Private_message
    dived once before and looking to get open water certification. do you know where is a great place I can do this in the Rio area?
    Private_message
    I'm an avid diver too. Sorry I missed it this weekend.

With next weekend being Easter, are you still planning to go? Friday since its a holiday? Saturday? or just skip Easter...

I can drive too, so can take another ~4 people. I live in Niteroi.
    Private_message
    Wow!!! This is great! I love diving! I can't this week, but hope to join you very soon!!!

Thanks for posting!
    Private_message
    Are you guys going this weekend? Whats the name of the place?
    Private_message
    Guys I won´t go on this weekend because of the Easter but on the next weekend I´ll be there and you are more than welcome to come with me :) The place is in Cabo Frio 2 hours by car from Rio.
    Private_message
    Patricia, achei bem caro hein! Conhece a Tubarão Rio em Arraial do Cabo? Acho que por lá eles são mais baratos!

De qualquer maneira moro na tijuca também e tenho carteira CMAS. De repente entro nessa brincadeira com vocês! Tenho casa lá em Cabo Frio também, dependendo do número de pessoas podemos cair por lá durante o final de semana!
    Private_message
    Rodrigo eu nunca saí pela tubarão mas conheço sim. Quanto ao valor não está bem caro não... O preço que a maioria das operadoras cobra é bem parecido não sei quanto tempo faz que você mergulhou pela última vez mas já pesquisei o preço em vários lugares inclusive em Ilha Grande. Lá o Mergulho sai a R$200,00 é mais caro que em Arraial. E eu gosto de levar em consideração a estrutura do lugar, a embarcação e a equipe coisas que fazem muita diferença... Se quiser marcar é só falar, depois da Páscoa to indo pra lá :)
    Private_message
    legal, vamos marcar! mandei inbox com meu face!
    Private_message
    Eu vou embora semana que vem, entao so posso fazer essa fds. Vc acha que mesmo assim que esta Pascoa que posso fazer. Voce tem o nome de empresa? Obrigado :)
    Private_message
    Oi Patricia! Eu estou a muito tempo querendo voltar a mergulhar (tenho certificação da PADI, mas tirei quando tinha 14 anos e não uso a mais de 10 anos!), e gostaria sim de ir em Arraial ou Cabo Frio pra mergulhar! Faz tanto tempo que não mergulho que nem máscara e snorkel eu tenho mais, isso está incluído no aluguel de equipamento, por acaso?

Eu moro em Botafogo, mas poderia ir para a Tijuca no dia para pegar a carona, já que não tenho carro! hahaha
    Private_message
    Oi Rafael quando temos o PADI pagamos R$ 184,00 pelo turismo todos os equipamentos estão incluídos desde regulador, lastro,roupa, nadadeira, máscara, colete etc etc etc e temos direito a 2 cilindros ou seja dois mergulhos.O instrutor sempre desce conosco então pode ficar tranquilo que ele vai te fazer relembrar o que você aprendeu no curso... Vamos marcar vai ser muito legal :)
    Private_message
    People who wants to go on the next weekend? Just let me know :)
    Private_message
    Maravilha então, bom saber! Valeu penas informações! :)

It looks like you're posting an email address or phone number. To protect your privacy, don't post any personal contact information here.

• It looks like you're posting an email address or phone number. To protect your privacy, don't post any personal contact information here.