• Hey everybody, where ever else I was trying to find a place to stay, even last minute, it seemed to be a lot easier than in Vienna.
    I did find furnished apartments, but the cheapest one is at 950 Euro for a month, and I can not afford that...
    Does maybe anybody have a special website or organisation or anything else useful?
    Or maybe you have a spare room or something similar and could imagine to rent it out for a month??
    I start a schooling on tuesday morning, which was not confirmed until yesterday... I already have a place from may on, so it is only about april.
    Thanks for your help!
    And anyway, see you soon Vienna :-)
    Private_message
    Have you tried this http://www.kwj.at/ ? I am not sure you fit there requirements since they dont take students but maybe its something...
    Private_message
    01.04.-30.04. ein oder zwei tage kürzer oder länger wäre auch machbar.
    Private_message
    Danke Stefan, da ich als Azubi zähle, könnte das bei KWJ was werden!
    Private_message
    Freut mich das ich helfen konnte hab da noch was gefunden was vielleicht interessant ist http://www.oejab.at/site/de/home. Noch ein kleiner Tip den Begriff "Azubi" kennen wir Ösis ja nicht ;-) ich würde eher nach Lehrlings-unterkunft suchen.
    Private_message
    :D Und hier hab ich noch nie gehört, dass es für Lehrlinge Wohnungen gibt^^
    Private_message
    Unterkünfte für Lehrlinge gibt es weil es einige Ausbildungen gibt bei denen der schulische Teil auf einmal gemacht wird, also zb 3 Monate Berufschule (täglich) 9 Monate Arbeit im Betrieb (täglich) so werden die wöchentlichen oft recht langen Anfahrtswege vermieden. Das kommt dann vor wenn es zB in ganz Österreich für einen bestimmten Beruf nur eine Berufschule gibt.
    Private_message
    I have a couch for you, you can stay here until you find something else :) Regards, I.
    Private_message
    come to marrakech its not expenssive,about 400 euro per months
    Private_message
    also in meinem alten studentenheim, in dem ich mittlerweile nicht mehr wohne, vermieten immer wieder mal Leute für ein Monat oder so ihr Zimmer. ist allerdings nur 9 m2, dafür aber mit eigener dusche. küche gibts als gemeinschaftsküche, wc am gang. bist du ohnehin schon fündig geworden oder soll ich bei meinem nächsten heim besuch mal nachfragen? miete wär 204 euro.

It looks like you're posting an email address or phone number. To protect your privacy, don't post any personal contact information here.

• It looks like you're posting an email address or phone number. To protect your privacy, don't post any personal contact information here.