Luis Ignacio Resina Gutiérrez's Photo

Unverified Profile

  • Payment not verified
  • Phone not verified
  • Government ID not verified

Wants to Meet Up

  • Last login about 6 years ago

Join Couchsurfing to see Luis Ignacio’s full profile.

Overview

  • 18 references 13 Confirmed & Positive
  • Fluent in Spanish; learning English, French
  • 37, Male
  • Member since 2012
  • Hiking guide, Canyoning guide...
  • Forestry and Environmental Engineering
  • No hometown listed
  • Profile 100% complete

About Me

CURRENT MISSION

Be happy and share it!

ABOUT ME

Every great achievement begins with a dream, never stop dreaming.

I am dinamic, restless, sociable and nature lover. I always try to help people.

What I value most is the nobility, i mean people loyal, faithful, dignity, honesty, honored.

I love everything that you can do in the nature like, hiking, climbing, fishing, search mushrooms, tracking animals, botany... but I need also beer and party ;-)

PHILOSOPHY

Every great achievement begins with a dream, never stop dreaming.

The possible and the impossible, is measured by the will of a man.

The creavity iss important because it keeps you awake. And basically, it´s also a statement of intent, a way to stay alive and continually questioning and trying to learn new things, learn from my mistakes and to propose too. Andoni Luis Aduriz.

.....................................................................................

Todo gran logro comienza por un sueño, nunca dejes de soñar.

Lo posible de lo imposible, se mide por la voluntad de un ser humano.

"La creatividad es importante, porque te mantiene siempre despierto. Y en el fondo, es tambien una declaracion de intenciones, una forma de mantenerse vivo y cuestionarse continuamente, y de intentar aprender tambien, a proponer cosas nuevas, y a equivocarse." Andoni Luis Aduriz.

"Lo peor de la pasion es cuando pasa, cuando al punto final de los finales no le siguen dos puntos suspensivos." Sabina.

"Y alla­ arriba, en la soledad de la cumbre, entre los enhiestos y duros peñascos, un silencio divino, un silencio recreador." Miguel de Unamuno

"Creo que corro simplemente porque me gusta, disfruto de cada instante y no tengo que pensar el porque, la montaña es el lienzo en blanco y yo, el pincel que dibuja sin seguir ninguna norma. Correr, es dejar que mi imaginacion disponga del medio para expresarse, e indagar en mi interior". Kilian Jornet

A fin de cuentas, ser autosuficiente en la montaña es la esencia de la "libertad de las cumbres".

"Quien siente la montaña no necesita explicaciones y mientras existan paredes, agujas y aristas, habra quien las escale, disfrutando de lo que hace, aunque no comprenda exactamente el por que" Josep Manuel Anglada

"“Pero mucha gente se cuestiona el porque conservar especies silvestres, si un poco entre comillas no valen para nada ¿no? y sin embargo pues hay muchas razones, hay muchas razones que hoy se empiezan a comprender cada vez mas. Hay razones que se yo, cientificas; que claro, si se nos pierden especies, son objetos de estudio un poco del arbol de la evolucion en la naturaleza y estamos perdiendo eslabones de esa cadena. Hay razones ecologicas importantes, porque por ejemplo, la estabilidad de la biosfera reside en su biodiversidad y cada especie que se pierde, sea la que sea, es un paso atras en esa biodiversidad eso es importante.

Una vez oi­ una frase que me llamo la atencion: ¿VOLARIA USTED EN UN AVIO€œN AL QUE CADA DIA SE LE QUITARA UN TORNILLO? Esta bien, da que pensar... hombre, si le quitan solo un tornillo a lo mejor si­. Pero si un di­a es uno, otro dia otro, y otro otro, pues algun di­a se cae ¿no?
Pues a la biosfera le pasa un poco lo mismo, si estamos agotando, si estamos extinguiendo como estamos extinguiendo sus especies poco a poco, pues llegara un momento en el que habra colapso ecologico, muchas de las catastrofes ocurren preci­samente porque se pierde biodiversidad.
Es mucho mas estable un ecosistema diverso que un ecosistema poco diverso, un ecosistema agricola por ejemplo, que es muy poco diverso, ¡dura un año!, como no le cuidemos al año siguiente eso no es un campo de trigo es otra cosa". Cesar Gomez. Ingeniero Agrónomo. Universidad Complutense de Madrid.

"Tendremos que pasar de la conversacion a la conservacion, tenemos que pasar de dejar de hablar tanto de conservar y conservar de verdad; la sociedad tiene que dejar de decir que le preocupa mucho el medio ambiente, para preocuparse de verdad del medio ambiente y saber que preocuparse del medio ambiente es renunciar a algunas cosas ,y en esto, nos tenemos que incluir todos" Miguel Delibes de Castro

Why I’m on Couchsurfing

HOW I PARTICIPATE IN COUCHSURFING

Hosting and surfing every moment I can!

COUCHSURFING EXPERIENCE

Always amazings...

Interests

I love learning new things everyday, it dont take care about!! A good conversation in a good ambient it´s the start point.

  • animals
  • environment
  • beer
  • partying
  • flying
  • fishing
  • hiking
  • surfing
  • rock climbing

Music, Movies, and Books

Music

Everything how can take out feelings. I earn rock, flamenco, french music, heavy, tecno... are feelings who dedice.

Books

Arturo Pérez Reverte, Los Conquistadors de lo Inútil, books from classics climbers because I always said that they are not about climbing activities, they are about deeply human reflections(Lionel Terray, Gaston Rebuffat, Bonatti...) and also scientific books.

Movies

Goods movies. Sounds evident, but there are so many bad movies...

One Amazing Thing I’ve Done

I participated in the youth world fly fishing championship celebrate in Norway.

Teach, Learn, Share

I love teach all that I know (mostly about nature and mountain environment) and I have done it all my life.

Teaching is the way how society progress.

Countries I’ve Visited

Andorra, Italy, Portugal, Switzerland

Countries I’ve Lived In

France, Norway, Spain

Join Couchsurfing to see Luis Ignacio’s full profile.

My Groups